söndag 27 februari 2011

Sportlovet är slut

Idag har jag kört sonen till tåget, nu är sportlovet slut. Nu är det några dryga veckor till nästa lov, påsklov är det väl då och förhoppningsvis en bra bit in i våren.

Denna vår som jag ännu inte vet hur den kommer att se ut. Antingen ska jag jobba här hemma på gården som vanligt, få allt färdigt till säsongen och hinna med vårbruk i trädgården och allting. Eller kommer jag att få ett positivt besked nu i veckan och i så fall redan om två veckor vara uppbokad på heltid i 12 veckor framöver. Vilket innebär att jag får göra allt ovan på lediga stunder, kvällar och helger. Visst är jag lite kluven inför detta...

Men jag litar blint på att min magkänsla tillsammans med ödet leder mig rätt. Det har funkat förrut.
Och så delar jag en härlig sång med en text som berör mig:



Ha en skön söndagskväll nu. Själv ska jag ställa mig vid spisen igen :-) Ikväll blir det pasta och baconsås med gröna ärter.

Pastasås med bacon och ärtor
(4 personer)
2 paket bacon
5 dl matlagningsgrädde
1 gul lök
2 dl gröna ärtor
1 vitlöksklyfta
1 dl riven parmesan
1 äggula
Gör såhär:
Skär baconet i små bitar och fräs det knaprigt i en torr stekpanna.
När baconet börjar bli färdigt tillsätter du löken som får fräsa med.
Pressa över vitlöken och häll på grädden.
Låt puttra några minuter.
Rör ner osten och rör tills den smält.
Tillsätt till sist ärtorna och låt alltsammans bli genomvarmt.
Blanda såsen med nykokt pasta.
Häll i äggulan och rör om kraftigt tills alltsammans fått en härligt krämig konsistens.



Det är så kul för en av mina trogna läsare är Marlys, en släkting från USA, och hon och jag har ett stort gemensamt intresse nämligen MATLAGNING. So Marlys, this is for You! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...