måndag 7 februari 2011

Jag har aldrig varit närmre....

...ett busskort än så här.

Ni som följt mig i min förra blogg vet att jag fick en hint om att jag skulle ta busskort för att så småningom förverkliga min dröm om Italien mm. Jag har tänkt mycket på detta och förra veckan la jag åtskilliga timmar på att ta reda på så mycket som möjligt om mina möjligheter att ta busskort.
Det landade på en summa av ca 50000:- och jag insåg jag fick fortsätta leva på min dröm.
Så i lördagstidningen fanns en annons om kommunens egen bussförarutbildning. 12 veckor nu i vår och kostnad ingenting (förutom lite läkarbesök och körkorttillstånd och så). Dessutom gav det rätt till studiebidrag under tiden. Ibland ramlar saker ner framför ens fötter och man är dum om man då bara sparkar undan dem. Nej, istället ska man gripa tag i tillfället och följa den där magkänslan. Så nu skickar jag in en ansökan och sen hoppas jag att ni allihop håller era tummar för mig. Har ni tur kommer ni kanske att få åka med Blekinges gladaste busschaufför så småningom :-)

5 kommentarer:

  1. Absolut! Håller alla fingrar och tår jag kan uppbringa :-D

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera
  2. Hej AnnaKarin!

    Vad kul att hitta till dig idag. Jag försökte häromdagen, då jag såg dig i Followlistatn, men du var inte sökbar bakåt då.

    Och en nyfödd blogg har du också, ser jag:-)

    Vad kul att kunna ta busskort och använda det i roliga utlandstankar. Jag tänker förståss direkt på resor där man kan ta med sig hem stooora saker och växter från kontinenten:-))

    Tack för att du ville vara med i min utlottning, det gjorde mig mycket glad!

    Ha det gott, kram Hillevi

    SvaraRadera
  3. Hej, kan vi boka en plats på första resan.... vore absolut världens gladaste busschaufför.... kanon! Lycka till m kortet!! /Jeppe

    SvaraRadera
  4. De sjunger fel i bussen.. Om jag minns rätt så är du ju ingen man ;-) Men ett glatt humör har du alltid :-)
    Jag håller tummar och tår nu så du få din dröm uppfylld..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  5. Tänkte direkt på dig när jag såg annonsen :) Tänkte att jag skulle hojtat om du inte sett den men det föll i glömska - Alzheimers light du vet....
    Kram

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...