tisdag 15 februari 2011

Östanvind

Hu va kallt det blåser! Och det ska tydligen göra det ett par dagar till. Jag älskar att bo här som jag gör, men dagar som denna, och det brukar bli ett par tre såna på ett år, då är det inte kul alltså.
Brorsdotter Anna med balklänning sydd av mig...
Det spelar ingen roll hur mycket man eldar. Hela kalla havet ligger på mot husväggen och kyler in under golven och hu...
Nä, då tänker vi på sommaren istället. Närmare bestämt i början på juni. Då kommer det att bli mycket partajande. Ett 50årskalas, ett 75årskalas, ett 13årskalas, 3 studenter och sen lite SwedenRock i alltihop. Ja, Sweden Rock blir nog utan mig i år, det finns inte plats i min almanacka. Jag får skicka dit grabbarna i år. Sen är det ju en balklänning som ska sys och jag fick meddelande idag att tyget är på väg från Tyskland så förhoppningsvis kan jag grotta ner mig i det innan helgen. DET gillas!
Nu har jag lagt en kväll i föreningsrörelsens tecken. Jag är ju aktiv i Jämjö Bordtennisklubbs styrelse och nu drar det ihop sig till Jämjöspelen och därefter årsmöte så det är en del att göra.
Joel närmast kameran till vänster under en pingismatch i Växjö
Men det här med föreningsverksamhet fick jag redan i modersmjölken och det är en narturlig del av ens liv. Synd att inte alla fick den mjölken...

Nej, nu är dags för ett besök i pannrummet igen, mer ved...Sen ner under täcket med en bok, jag var ju på biblioteket igår. Emma Hambergs nya Baddaren fick följa med hem. Jag älskar ju hennes Brustkalendern och Mossvikenfruar så jag tror inte denna gör en besviken.
Jaha, det blev ett brokigt blogginlägg idag utan en synlig röd tråd, men så är ju livet ibland.  Ibland ser man inte vad det skulle bli förrän man rivit halva bygget...

Sköt om er, livet är kort

Kram Anna-Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...