söndag 6 februari 2011

Det finns bara en bror som min bror!

Idag är det en stor dag! För ett halvt sekel sen blev min mamma mamma för första gången. 6 veckor för tidigt och alldeles för liten för att vara "normal" kom han ut, min bror. Min bästaste storebror Pelle.


Och 10 och ett halvt år senare kom jag. Dess emellan hade även min bästaste storasyster Ingegerd kommit till världen. Men från den dagen jag föddes har jag alltid haft en extra hand att hålla i, en extra axel att gråta mot, ett bollplank att ventilera alla mina skumma planer jag haft och detta är ingen annan än min bror!
Och detta jag ska berätta låter helt otroligt men min bror har bara varit arg på mig EN gång i mitt liv! Eller har jag förträngt alla andra gånger, men någonting säger mig att det stämmer. Enda gången han blev arg var när jag smugit mig in i hans rum, lagt på en LP-skiva på hans fina skivspelare, lyssnat och sen INTE plockat ner skivan i sitt fodral igen. DÅ blev Pelle arg...Nu förstår att detta är ingen man som rör upp arga känslor i första taget :-)
Nu för tiden har vi näst intill daglig kontakt via underbara sociala medier som Facebook och MSN och jag är så stolt över att ha en sådan klok bror med ett stort hjärta.
Grattis Pelle på din stora högtidsdag och jag hoppas den blivit som du önskar, tårtan har inte sprungit iväg än...
Kram Anna-Karin

2 kommentarer:

  1. Grattis till Pelle.. Såg honom i BLT i fredags :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Jag har också en storebror som varit en klippa många gånger :-D

    Gratulerar till er båda!

    Kram <3<3<3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...