fredag 18 februari 2011

Dyrbar last

Världens Bästa Mats&Anna
I dag kl 13.00 landar ett plan på Arlanda med ytterst dyrbar last. Med finns nämligen två människor jag älskar väldigt mycket. Min brorsdotter Anna och hennes "trolovade" Mats (nyförlovade sen någon vecka tillbaka).
Dessa två raringar har varit ut i sex månader på en resa runt jorden. Vi har kunnat följa dem på Facebook och genom deras blogg. Vi har följt dem under avkopplande veckor på Bali, genom hela Nya Zeeland, i Hollywood och LasVegas. Genom ena äventyret efter det andra under två månader i Sydafrika och nu senast genom safarin och lyxliv i Sydafrika. Det har varit ett nöje att följa dem och häftigt att kunna sitta och chatta med dem mitt i natten från andra sidan jorden. Vi har studerat vår jordglob flitigt detta halvår och insett att jorden är rund, men den har många hörn.

Men nu är de efterlängtade! Nu vill vi kramas och nu vill vi höra alla deras historier.
Så nu hoppas jag allt går som det ska och att min bror, Världens Bästa Pelle, och min andra brorsdotter, Världens Bästa Jenny står i ankomsthallen kl 13 och tar emot denna brunbrända dam (vi andra kommer att se ut som spöken bredvid henne).
Och sen hoppas jag att vi kommer att ha lite tid för varandra innan deras nästa äventyr börjar. Resten av vintern ska tillbringas vid Riksgränsen och även om det är samma tidzon, så känns det nästan lika avlägset som Bolivia för mig :-)

Hoppas nu bara bror min har med Stora Dunjackan för det kommer nog att kännas en aning kallt för lilla Anna&Mats när de landar i bistra vinterSverige.

Men nu börjar vi tänka sommar i Attanäs. Första förfrågan om boende på vår Sjösidan trillade in på mailen igår och nu börjar det kännas verkligt. Nu ska alla lösa trådar flätas ihop och bli till en ytterst spännande sommar. Då kommer vi att vara redo!

1 kommentar:

  1. Återseenden är härliga... har inte träffat mamma på halvannat år. Häromdagen sa hon till mig (då vi pratades vid i telefonen) att hon behöver få ta på mig snart... så hon känner att jag verkligen finns :-D

    Inte lätt med avstånd...

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...