lördag 5 februari 2011

Kött, sås och potatis...

JAG älskar pasta och Italien! Jag har "levt" på pasta sen den dagen jag flyttade hemifrån.

Mina barn har ju då också fått äta en hel del pasta...
Så när jag då frågade Joel vad han helst ville ha till mat idag så var väl svaret rätt naturligt egentligen: "Jag vill ha kött, sås o potatis."
Men nu har jag ju fått en Tupperware UltraPro Ugnsform och däri gör man de godaste kötträtterna någonsin!
 
Bara ner med fläskkotletter, lök och morötter och lite salt o peppar,  på med locket och in i 200 grader i ugnen. Sen får det stå där. Medans man är ute och ger djuren, duschar, blogar och dammsuger....Ni fattar.. Ju längre dessto bättre! Sen kan man hälla på lite grädde, mjölk eller vin. Och så kan det stå i ugnen en stund till. Vitsen är att det aldrig kan stå för länge. Det blir bara mörare och godare ju längre det står. Slowfood.
 Sen är det bara att njuta.
Och jag måste ju erkänna: Det är gott med kött, sås och potatis som omväxling ibland...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...