tisdag 22 februari 2011

Ligger en dag efter....

Det är tydligt att man blir knas i bollen när man är på fest en söndagskväll. Hela veckan är ur led och jag har varit övertygad om att det bara är måndag idag. Men så insåg jag att det var tisdagen den 22 februari 2011.
Dagen då jag hade tid hos läkaren för ett läkarintyg för att kunna söka förarbevis för buss. Jag klarade mig! :-) Jag kom ut med blankt papper. Så nu är det bara att invänta besked om jag kommer in på förarutbildningen.

Idag stannade stora gula DHLbilen hos oss och med sig hade han ett litet paket till mig från Tyskland. Det är tyget till Jennys balklänning och det var jättefint.
Det ska bli så kul att sy upp denna och jag lovar att ni kommer att få följa mig i arbetet. Jag tycker det är så härligt med skräckblandad förtjusning att sätta saxen i ett fint tyg. Man kan ju inte ångra sig när man väl är där, men det brukar ju gå att fuska ihop något även om man gjort fel. Men denna gången ska jag tänka till ett par gånger extra innan jag klipper. Jenny vill ha en klänning utan axelband, med korsettliv och snörning i ryggen. Jag tror det blir fint.

Ja, sen var det ju den 22 februari idag och det är ju inget mindre än min mammas födelsedag. Hurra, hurra, hurra, hurra för min lilla mamma idag! Hon gillar ju inte att vara med på bild så det slipper hon men hon får en bild av mig istället:
Och så är det ju då den 22 februari och därmed också exakt ett halvår innan jag träder in i en ny skara. Skaran som levt i 40 år eller mer. Nu har jag exakt ett halvår på mig att få 40årskriser, träna till Klassikern och skaffa ny bil (eller är det inte det man gör???) Eller hoppar jag över det och bara kastar mig in och så får vi se vad som händer.




Lev väl och må gott!

2 kommentarer:

  1. Grattis till din lilla mamma!!!

    Tror att klänningen kommer att bli hur bra som helst... Kul att få äran att sy den till Jenny..

    Släng dig in i 40+ skaran, det sägs att det är då livet börjar och jag börjar tro det :-)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Grattis-hälsningar härifrån också! Ålderskriser har jag aldrig fått något grepp om... men jag har kanske inte blivit gammal nog än ;-)

    Kramar <3<3<3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...