måndag 7 februari 2011

Det finns hopp även i år....

  


Ja, jag vet, det är bara början på februari än men jag bara måste:

Jag vet att det ska snöa i slutet på veckan och jag vet att vi kan ha vinter här långt in i april. Men är det någon som kan motstå att le när de där första små envisa snödropparna trotsar vintern och bara finns där en dag. Enbart för att vi nordbor inte ska tappa hoppet, inte ge upp i en snödriva, utan de ger en vink om att det blir vår i år också. Förr eller senare...
Jag träffade en gång en man vid namn Kjell Wallenius. Jag var mitt i karriären, flög till Stockholm som andra tar bussen till stan och försökte samtidigt få allt att funka på hemmaplan...
Då mötte jag Kjell, han plockade upp mig en tidig morgon på Bromma eftersom vi skulle göra ett jobb i Sundbyberg på en bostadsrättsförening. Det första han frågade mig var om jag sett några vårtecken i Blekinge. Jag blev fullständigt ställd, jag tänkte förtvivlat och drog väl sen till med att snödropparna var på väg, fastän jag inte hade en susning. Då sa Kjell några visdomens ord till mig som jag bär med mig inom mig. Dessutom fick jag hemläxa tills nästa gång vi skulle träffas. Jag fixade inte den heller och det var i den vevan jag bestämde mig för att det här måste få ett stopp. Man kan inte rusa på i 190 och inte upptäcka de där små sakerna som finns i vår närhet. Du lärde mig mycket Kjell den där morgonen! Jag hoppas du har det bra och njuter av livet!
Idag upptäckte jag snödropparna, jag ser hur isen på dammen förändras varje dag och jag hör fåglarna byta läte.
Så stanna upp och var här och nu ibland!
 

1 kommentar:

  1. Jag var ute och letade vårtecken igår eftersom jag sett fler som visat både snödroppar och vintergäck men fann inga :-( Men jag hoppas snart få se lite vårtecken jag med..

    Kram Mia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...