fredag 25 februari 2011

Här sportlovar vi på...

Inne på sista dagen på barnens sportlov och vi har haft det riktigt gott. Inga stora utsvävningar utan mycket "bara vara" och det är väl det vi behöver mest av allt just nu.
Idag vaknade jag till nyhetssändningarna där de sa att man skulle kunna känna "ljumma vårvindar" i Södra Sverige idag...De ser jag fram emot. Nu har vi haft vinter med vinterväglag och allt vad det innebär i tre månader här och DET är inte normalt för oss här i sydost. När jag tittar ut över havet ser jag isen sträcka sig långt ut så jag tror det kommer att ta ett bra tag innan havet har värmts upp så pass att det kan bli vår. Men jag väntar gärna, bara den kommer. Och det gör den ju, det vet vi ju alla.
Idag ska jag lägga sista handen vid bokföringen, vi ska träffa revisorn nästa vecka. Sen är det SAM-ansökan veckan efter (EU-bidrag) och den packen med papper ligger tryggt i högen och väntar också. Ja, det här med administrationen i ett litet svenskt jordbruk är helt sjukt. Och jag kan inte i min vildaste fantasi tro att det är lika omständigt på en vingård i Italien...
Nä, nu är det frukostdags först för mig och sen för djuren. Jag ser redan att vissa av dem står och stirrar mot ytterdörren och väntar på mig.
Ha en bra dag idag och känn de ljumma vårvindarna om ni kan.

1 kommentar:

  1. Sportlov... det var längesedan :-D Tänk att så viktiga hållpunkter i livet kan passera så ljudlöst :-D

    Kramar från mig <3<3<3

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...