lördag 19 februari 2011

Jag ser det snöar...

Ja, så är vi då snart inne i vecka 8 vilket för oss i Blekinge betyder sportlov. Och det är klart att det ska snöa då! Så vi kan göra varm choklad, korvmackor och ut i snön och busa. Nja, nu har vi haft snö här sen i november?! så man är inte lika fantastisk glad när snöflingorna singlar idag men nu vet vi ju....Att våren segrar till slut och snart är vi inne i mars och dagarna blir mycket längre.


Min syster och hennes son Patrik ska i alla fall ut på sportlovsresa. De åker till Andorra imorgon! När vi var yngre och piggare i kroppen :-) åkte vi ett antal vintrar med buss till Alperna, vi laddade upp med att se Sällskapsresan Snowroller, och sen levde vi som dem i princip. Varje gång på vägen hem i bussen (tror det var 27 timmars buss) sa vi alltid: Nästa år åker vi till Andorra 36 timmar!!! Så kul är det att åka buss! men nu har min syster ballat ur och ska ta flyget till Barcelona först...DET tycker jag är mesigt! Nä, jag talade vänligt men bestämt om för henne att nästa år kör JAG bussen till Andorra! Hänger ni med?

Ja, det var dagens inlägg, nu väntar simskola, trevligt besök hos gamla vänner och sen heja på Playtones, vårt blekingska hopp i melodifestivalen.

Jättekul att jag har så många läsare, man får lite egoboost när man kollar statistiken. Men vilka är ni som läser? Jag har läsare från 9 länder, men lämna gärna ett litet avtryck i kommentarerna så blir jag ännu gladare.

Kramar

2 kommentarer:

  1. Japp. Jag rekar detta året. Nästa år håller vi i resan själva.

    SvaraRadera
  2. Nääää!!! Ingen mer snö!! Satt nyss och sa att det får vara kallt hela februari ut så länge de där vädergudarna inte skickar hit nån snö.. Nu är det bra tycker jag..

    Kan du inte köra en solresa med så hänger jag på ;-)

    Kram Mia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...