tisdag 1 mars 2011

Vår i luften!

I natt skiftade det om från vintermånaden februari till vårmånaden mars och det verkar faktiskt som om naturen var medveten om det! Idag skiner solen och det luktar vår i luften. Och nu är "luktar vår" inte detsamma som när bönderna kör skit :-). Den doften har en annan karaktär...
Idag är en sån dag man får lust att tvätta alla sängkläder och hänga ut på tork. Och ta in dem framåt kvällen och bädda rent med utehängda lakan.
Idag har vi varit hos revisorn. Och fast man har förberett är man ändå nervös för att man ska ha missat något. Vilket jag givetvis gjort, glömde bort att bokföra nära 50000:-. Men han är så fantastiskt snäll, vår revisor. Han nickar bara och säger: Det där reder du upp i dag när du kommer hem, det är ingen fara. Så nu när jag bloggat klart ska jag gräva ner mig i lite bokföring en stund, sen hoppas jag att Lisa är lite sugen på en tur med Viktor i finvädret i eftermiddag för att kompensera allt administrativt arbete idag.
Sen hoppas jag kunna läsa färdigt min bok idag. Recension kommer i så fall imorgon.
Ha en bra dag och dra in doften av vår ni som kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...