tisdag 29 mars 2011

Jag klarade Bergåsakorset!

Alltså, denna bloggen börjar urarta....
Men idag måste jag med stolthet berätta att jag lyckades köra igenom Bergåsakorsningen utan missöden. Redan vecka 3 på utbildningen! Här går det framåt med stora steg. Och för er stackare som inte fattar ett dugg vad jag pratar om ska jag nu beskriva denna korsning med en bild:
Jag körde blå väg. Här finns trafiklysen, massa skyltar, en hårt trafikerad järnväg med bommar som går ner titt som tätt, gott om studenter utan trafikvett, äldre människor med vett, bilister som inte förstår hur stor plats en buss behöver, refuger (mintgröna) och div. annat som gör saker spännande. Nästa steg är röd väg. Det är ett snäpp värre men fullt möjligt det förstår jag.
Så det var allt från busskolan för idag.
Annars radar vårtecknen upp sig här och vi ser fram emot sommaren som kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...