lördag 19 mars 2011

Staren är här!

I morse när jag gick ut för att kolla till djuren hörde jag ett läte jag inte hört på länge, jag vände blicken upp mot tv-antennen och där satt den: Staren! Vilket underbart vårtecken! Och hela Attanäs bara sjuder av vår just nu, solen skiner, djuren är pigga och glada och även vi gråa människor börjar sprudla igen.

Annars har veckan varit otroligt intensiv. Bussförarutbildningen tar stora kliv och vi gör vårt bästa för att hänga med. Och jag måste säga att det är väldigt kul att sätta sig in i så mycket nytt. Man mår bra i själen. Dessutom får man träffa massa nya sköna människor. Kan det bli bättre?

Denna veckan har bestått av körövningar på körplanen på Rosenholm men redan nästa vecka ska vi ut på vägarna. Så håll i hatten om ni ser bussen ovan susa förbi :-) Och ser ni dessutom busen ovan sitta vid ratten....Vinka!
Nu är det snart dags för simskola för lillfis men först ska vi inhandla ett par vårskor till henne för nu hoppas jag vi slipper vinterfodrade allvädersstövlar på ett tag.
Så ut med er och vänd näsan mot solen och i alla fall jag tänker odla mina små fräknar!

1 kommentar:

  1. Nja.. Jag vågar mig nog inte ut på vägarna då ;-)
    Men gör jag det och jag ser dig så skall jag givetvis vinka, fast jag skall ju inte åt ditt håll men man vet ju aldrig..

    Staren har jag med hört idag.. Underbart härligt vårtecken..

    Kram Mia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...