måndag 7 mars 2011

Det årliga besöket...

Vissa relationer är märkliga. Nu tänker jag på de man har med exempelvis revisorn. Man dyker upp en gång om året och börjar samtalet med frasen: "Ja, nu var vi här igen". Eftersom jag i hela mitt liv varit aktiv i diverse föreningar har man haft några sådana här ettårsmöten. Man träffas aldrig annars, man har egentligen kanske inte så mycket gemensamt, men det årliga mötet har blivit en tradition. Och man hör sig för vad som hänt sen sist, hur stora barnen blivit, hur det är med föräldrarna/barnbarnen osv.

Känner ni igen er? Har ni också några årliga besök? Jag tänker förutom revisorbesöken på tex. gynundersökningen och bilbesiktningen. Fast hos Bilbesiktningen har man inte riktigt den "intima" kontakten...Vissa födelsekalas kan också vara sådana, man träffar släkt till släkten...

Vad vill jag har sagt med detta? Jo, att man har ett stort kontaktnät när man tänker efter och även om man bara träffas en gång om året kan man ändå ha en "relation" och ett utbyte av mötet.
I kväll har jag klarat av ett sådant möte och jag ser redan fram emot nästa år när vi träffas för att höra vad som hänt sen sist.

Dessutom är jag lyckligt klar med mitt valberedningsarbete i pingisklubben och jag tror det blir riktigt bra!
Ur dokumentären En unge i minuten, TV4

Nu ska jag sätta mig framför tv:n och förhoppningsvis se lite barn födas...En unge i minuten börjar ju ikväll och jag älskar dokumentärer som denna. Jag tycker det är så otroligt fint och känslosamt att föda barn även om det kanske inte alltid är vackert.

Må gott och sov sött!

2 kommentarer:

  1. Hej Anna Karin... vill oxå se det programmet, men orkar inte just nu... Älskar den typen av dokumentärer... men inte just nu!!
    Visst är det det underbaraste som finns i Livet att se en ny liten människa födas, eller att själv föda ett nytt liv... Underbart och oändligt vackert är livet just då!!
    Trots, eller kanske tack vare all smärta!!
    -Gillar dina inlägg, kram Stina

    SvaraRadera
  2. Ja när man tänker efter har man nog några sådana möten per år :-)
    Hoppas ditt gick bra idag..

    Njut av tisdagen..

    Kram Mia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...