onsdag 9 mars 2011

Dagens boktips....

ninna ninna ninaninana ninnanananina ninaninanina
Ja, ni fattar...Jag ser den skäggiga mannen i den färgglada soffan


  

I alla fall skulle jag vilja göra reklam för en bok, eller egentligen tre böcker. Eller egentligen är det ju författaren då som jag vill göra reklam för :-)

Emma Hamberg heter hon i alla fall och har skrivit tre bra böcker. Mossvikenfruar, Brunstkalendern och nu senast Baddaren. Anledningen till att jag fastnat för hennes böcker är antagligen för hon är lik mig själv, snart 40årig trebarnsmor. Hon skriver på ett humoristiskt och mysigt sätt om den galna vardagen och man känner verkligen igen sig. Men i alla tre böckerna händer något som sätter världen i gungning. Och det är just detta som gör dem så intressanta. Plötsligt är de invanda rollerna borta och man kliver ut på okänt vatten.

Eller som hon själv beskriver sina böcker: "Alla mina böcker handlar i grunden om samma sak. Om att man ska hitta den magiska knappen till sitt eget liv och våga trycka på den. När man väl har gjort det så öppnar sig dörrarna till ett läskigt och krävande liv"

I den senaste Baddaren ska huvudpersonen starta en simskola under sommaren men det blir inte riktigt som alla tänkt sig, men det blev kanske bättre ändå. Har ni en stund över och är sugna på en Feel good bok så nappa någon av dessa. De är inte i serie så man kan läsa i vilken ordning man vill. OCH det är väl en typisk tjejbok, det måste jag nog medge. 
Men, jag måste ge ett varnande finger! Böckerna kan sätta igång något inom er, en tanke, en idé eller en önskan. Men det kan det vara värt, det lovar jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...