onsdag 9 mars 2011

Jag ska bli bussambassadör...

Inte bara busschaufför utan bussambassadör också. Bensinpriset är uppe på rekordnivåer och nu är det nära smärttröskeln. Det sa vi förvisso redan när bensinpriset passerade 10:- nivån...
Men nu känner jag av det i alla fall. Så eftersom jag nu ska ta busskort så kommer jag att propagera och argumentera för att busstrafiken ska byggas ut speciellt på landsbygden. Det SKA vara möjligt att åka buss till jobbet även för oss som bor på landet. Vi betalar lika mycket i skatt, vi har dessutom ett behov att åka en bit till jobbet eftersom jobben ofta inte finns där vi bor. Det kan vara så att det är min uppgift, my mission, att ordna kollektivtrafiken på landsbygden. Det är kanske så att det är jag som ska sätta våra planer från Torhamns CUF-tiden i sjön. Planerna på ett styrt samåkningsalternativ där man ringde ett nummer och tryckte "1" om man ville åka från Attanäs, "2" om man ville åka från Torhamn och sen sattes en liten buss in efter behov.
Eller Alexandersson och min plan på en ständigt körande bil/buss som körde sträckan Jämjö-Konungshamn-Klakebäck-Jämjö. Bara att ställa sig vid vägkanten och hoppa på när den kom. En typ "Dolmus" i Turkiet.

Ja, jag får nog tänka vidare på detta, men tanken lockar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...