söndag 11 januari 2015

Ismaskin

I mitt liv som bussförare är det bra om man är lite idrottsintresserad. Annars blir man det. Det blir ett antal timmar sittandes på läktare för att kolla in laget man kör. Det blir handboll, fotboll, friidrott men främst ishockey. Eftersom jag inte har någon hockeybakgrund, inte spelat själv och ingen av barnen har det blivit ett nytt intresse. Att sitta i en kall ishall, alltid på bortamatcher, dvs, jag är oftast ensam om att heja på bortalaget. 
Och i periodpauserna kan man ju alltid sitta och drömma att det är jag som kör ismaskinen :-) 

Någon gång hoppas jag få chansen att glida in på isen och dra några rundor och lämna en glansig is efter mig. 
Men nu är det dags för sista perioden, mitt lag för dagen, Örlogsstaden leder med 5-3 
Sen ska bussen packas igen och vi rullar hemåt. 
Tjingeling från Sävsjö

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...