söndag 4 januari 2015

Fokus

Ja, då var ju tanken att jag skulle blogga.
Och misslyckas direkt med att ta bort min årskrönika igår. Dock hade jag den sparad så den fick jag upp igen. 
Idag skrev jag ett långt inlägg om min första bekantskap med yogan, gick ur bloggappen för att leta upp en bild och vips så var inlägget borta :(
Vad lär jag mig på det? Spara! 
Men i alla fall, jag orkar just nu inte skriva om allt igen, jag har glömt formuleringarna och jag blir allmänt sur på mig själv. Så mitt inlägg om yoga kommer en annan dag. :) 
Men när jag ändå har letat upp en bild kan jag ju lägga in den i alla fall. 

Det är ett schema på en solhälsning och är ett vanligt flöde i yogan. Den har jag snart lärt mig och känner mig lite bekväm med. Mitt mål med yogan är ju då att behålla min smidighet jag trots allt har. Och att lyssna på min kropp, få en stund för mig själv med tid för reflektion och jag vet, det låter flummigt, men lyssna inåt och lära mig fokusera. Vi får väl se. Just nu känner jag mig inte så fokuserad alls utan vill helst bara klicka på avbryt och slänga detta inlägget. Men istället klickar jag på Skicka och så får jag fortsätta i ämnet en annan dag. 

Vill ni läsa mer om varför man ska börja yoga kan ni läsa på den utmärkta sidan www.alltomyoga.se där jag hittat mycket nyttigt. Bl.a denna artikel: 
http://alltomyoga.se/2014/12/23/yoga-mycket-mer-an-traning/

Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...