fredag 17 juni 2011

Oj, jag är visst busschaufför!

Plötsligt händer det!
Det som jag ägnat våren åt ska plötsligt omsättas i verkligheten och nu är jag där. Jag kör linjebuss för BergkvaraBuss. Denna vecka har jag rattat runt på alla stadslinjerna i stan och även en del landsbygdslinjer. Med en fadder vid min sida ( som har varit guld! och peppat mig och stöttat mig på alla sätt!. Tack Christer för att du stått ut med mig!), men med mig själv vid ratten, biljettmaskinen, comradion och skyltningsmanicken. Det har gått över förväntan och de passager man innan kunde ligga sömnlös inför, tar man nu med alla typer av bussar, på alla håll.
Det snurrar i kupan och axlarna är trötta men det är riktigt kul. Men nu är det helg och jag ska försöka hinna med hus och hem och familj för det har jag inte orkat i veckan. Lisa och Josefin har haft sina skolavslutningar och nu har även de sommarlov. Deras efterlängtade kattungar har flyttat in idag och det tar väl ett tag för vovven och de andra katterna att vänja sig, men det löser sig säkert.
Vi har köpt en ny pool, modellen större än förra och nu håller vi på att fylla den. Längtar efter de svalkande kvällsdoppen precis innan man går och lägger sig, och de sköna doppen när det är som hetast mitt på dagen.  Eller det där doppet när man precis kommit hem från jobbet och är så där trött, svettig och seg. Ja, vi klarade oss en säsong utan pool men sen gick det inte mer.
Inga bilder idag men det kommer. Kattungarna är ju så gudasöta så de kommer nog att fastna på en och annan bild....
Men nu är det jag som ska sträcka ut mig raklång och vila min kropp och knopp.
Må väl alla där ute och åk buss vettja!

2 kommentarer:

  1. visst är det härligt när man når målet... så man kan börja jobba på något nytt :-)

    grattiskramar från mig <3<3<3<3

    SvaraRadera
  2. Härligt att du nu sitter och kör linjetrafik :-) kanske du kommer hitåt en vacker dag och rattar runt i rondellbyn..

    Ha nu en fin helg..

    Kram Mia

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...